Varje kund som gör en beställning i butiken är skyldig att läsa de allmänna villkoren och bekräfta att han/hon accepterar deras bestämmelser. Okunnighet om Villkoren befriar inte Kunden från att följa de regler som finns i Villkoren.

§ 1. INLEDNING

  1. Internetdomänen ägs [www_firmy] av [nazwa_firmy], införd i företagsregistret i det nationella domstolsregistret som förs av tingsrätten, VIII handelsavdelningen i det nationella domstolsregistret under KRS: [krs_firmy], NIP: [nip_firmy], REGON: [regon_firmy], e-postadress: [mail_firmy] Företaget kallas nedan Tjänsteleverantören eller Säljaren
  2. I de allmänna villkoren anges de allmänna villkoren för kundernas användning av webbplatsen, och i synnerhet för att göra inköp på webbplatsen.
  3. Villkoren görs tillgängliga för Kunder kostnadsfritt, via Webbplatsen, i en form som gör att Villkoren kan erhållas, reproduceras och registreras med hjälp av det IKT-system som används av Kunden.
  4. Det är förbjudet för kunder att föra in olagligt innehåll på webbplatsen.
  5. Administratören av de personuppgifter som behandlas i samband med genomförandet av bestämmelserna i Villkoren är Tjänsteleverantören. Personuppgifter behandlas för de ändamål, i den omfattning och på grundval av de principer som anges i den integritetspolicy som finns tillgänglig på [www_firmy] webbplats

§ 2. DEFINITIONER

I dessa Allmänna villkor definieras följande termer enligt nedan:

  1. Arbetsdagar – vardagar från måndag till fredag, exklusive allmänna helgdagar
  2. Kalenderdagar – veckodagar från måndag till söndag, inklusive allmänna helgdagar
  3. Webbplats – en webbplats som är tillgänglig på [www_firmy] som upprätthålls av Tjänsteleverantören,
  4. Användare – varje fysisk person som använder Webbplatsen
  5. Kund – en fysisk person, en juridisk person eller en organisatorisk enhet utan juridisk personlighet, till vilken juridisk kapacitet beviljas enligt lag, som enligt villkoren i dessa Allmänna villkor gör en Beställning via Webbplatsen.
  6. Betaltjänst – en tjänst för att få tillgång till CV-mallar tillsammans med möjligheten att skapa ett personligt brev, ett personligt frågeformulär och en onlineportfölj.
  7. Paket I – Betaltjänst som inkluderar möjligheten att skapa en CV-mall och generera den utifrån alla mallar som finns tillgängliga på webbplatsen. Tjänsten ingås för en bestämd tidsperiod – 14 dagar till ett pris av PLN 7.99 – efter 14 dagar förnyas automatiskt varje månad till ett pris av PLN 88.99, med möjlighet till uppsägning när som helst
  8. Paket II – Betaltjänst som inkluderar möjligheten att skapa en CV-mall och generera den utifrån alla mallar som finns tillgängliga på webbplatsen. Tjänsten ingås för en bestämd tidsperiod – 1 år – efter ett år förnyas automatiskt årligen till ett pris av 259,2 PLN, med möjlighet till uppsägning enligt de villkor som anges i de allmänna villkoren
  9. Registrering – Användarens ingående av ett avtal om tillhandahållande av tjänster för att få tillgång till webbplatsen enligt de villkor som anges i dessa villkor, för vilka användaren tillhandahåller sina kontaktuppgifter och accepterar dessa villkor.
  10. Konto – en panel som tilldelats en viss användare och aktiverats för hans/hennes räkning av tjänsteleverantören på webbplatsen, vilket gör det möjligt för användaren att använda webbplatsens fullständiga funktionalitet, där användarens och kundens uppgifter samlas in och används i syfte att identifiera användarens och kundens aktiviteter på webbplatsen.
  11. Lösenord – en sekvens av alfanumeriska tecken (hemlig, endast känd av användaren) som krävs för behörig åtkomst till Kontot och användning av resurserna i Betaltjänsterna.
  12. Villkor och bestämmelser – dessa villkor och bestämmelser för Tjänsten.
  13. Beställning – en åtgärd som vidtas av en registrerad Användare för att beställa en Betaltjänst som finns tillgänglig på Webbplatsen.

§ 3. ALLMÄNNA BESTÄMMELSER

Villkoren är kontinuerligt tillgängliga på [www_firmy] på ett sätt som gör det möjligt för varje användare att när som helst erhålla, reproducera och spela in sitt innehåll genom att skriva ut eller spara det på ett medium.

§ 4. TEKNISKA KRAV

  1. För att använda Tjänsten är det nödvändigt att ha:
    • dator, surfplatta, smartphone eller annan elektronisk enhet med internetuppkoppling;
    • Alla aktuella webbläsare (minst Internet Explorer 7, Firefox 3.x, Safari 4.x, Google Chrome);
    • ett individuellt e-postkonto.
  2. Användningen av webbplatsen kan vara beroende av installation av programvara som Java, JavaScript, Adobe Flash Player, Adobe Acrobat Reader och godkännande av cookies.

§ 5. ANVÄNDARENS/KUNDENS RÄTTIGHETER OCH SKYLDIGHETER

  1. Användaren är skyldig att använda Webbplatsen och dess funktioner i enlighet med lagen, bestämmelserna i dessa Allmänna villkor och god sed.
  2. Användaren är ansvarig för innehållet, överensstämmelsen och sanningshalten i de uppgifter som tillhandahålls när han eller hon använder webbplatsen.
  3. Innan Tjänsten används är Användaren skyldig att läsa dessa Allmänna villkor.
  4. Det är förbjudet att använda webbplatsen på ett sätt som kan kränka andras personliga rättigheter eller att publicera eller sprida innehåll via webbplatsen som är vulgärt, osant eller som kan kränka tjänsteleverantörens eller tredje parts personliga rättigheter, lag eller andra legitima intressen.
  5. Om du ändrar dina uppgifter för Tjänsten är du ansvarig för att korrigera eller komplettera dem.
  6. Användaren bekräftar och samtycker till att det är förbjudet att försöka få tillgång till resurser som Tjänsteleverantören inte har beviljat Användaren rättigheter till.

§ 6. TILLGÅNG TILL TJÄNSTEN

  1. Användaren får tillgång till Tjänsten genom att öppna webbplatsen. Köp av Betaltjänster är endast möjligt för registrerade användare efter inloggning på Webbplatsen.
  2. Användaren kan skapa ett individuellt konto. Det är inte nödvändigt att skapa ett konto för att surfa på webbplatsen, men det är nödvändigt för att köpa betaltjänster.
  3. Ett Konto kan endast användas av en Användare.
  4. Skapandet av ett Konto är liktydigt med att ingå ett avtal med Tjänsteleverantören om tillhandahållande av tjänster på elektronisk väg enligt villkoren i dessa Föreskrifter.
  5. Inloggningen, som används för att logga in på kontot och identifiera användaren av tjänsteleverantören, är den e-postadress som användaren har angett. Användaren kan också använda ett Facebook- eller Gmail-konto för att logga in.
  6. För att kunna skapa ett konto måste användaren genomföra följande steg:
    1. ange din e-postadress (e-post), som kommer att vara din inloggning;
    2. Ange lösenord;
    3. bekräfta att du har läst och accepterat de allmänna villkoren;
    4. samtycker till att skapa en onlineportfölj på webbplatsen;
    5. Klicka på länken till registreringsbekräftelsen som skickas till den e-postadress som angetts enligt led a i denna punkt.
    6. när användaren registrerar sig på webbplatsen samtycker användaren till att skapa en portfölj, som endast kan vara tillgänglig för den personen, eller denna portfölj kan delas via en länk
  7. Endast det kumulativa uppfyllandet av de villkor som avses i punkt 1. 6 i denna punkt kommer att leda till registrering på webbplatsen.
  8. Serviceavtalet – Account maintenance – ska ingås på obestämd tid så snart de villkor för användning av Account-tjänsten som avses i punkt 1 har uppfyllts. 6 i denna punkt.
  9. Användaren är ansvarig för säkerheten och korrekt användning av inloggningen och lösenordet, som bör hållas konfidentiella. Om det finns misstanke om att användarens login och lösenord har kommit i en obehörig persons besittning, är användaren skyldig att omedelbart ändra lösenordet. Om Användaren eller Kunden misstänker att obehörig användning av deras Konto har skett, ska de omedelbart meddela Tjänsteleverantören.
  10. Tjänsteleverantören förklarar att de tjänster som tillhandahålls elektroniskt kan innebära en risk för att obehöriga personer får tillgång till och ändrar användar- och kunddata. Användare och kunder bör använda lämpliga tekniska åtgärder för att skydda sig så fullständigt som möjligt mot ovanstående. Användningen av sådan programvara kan vara förenad med risker, särskilt användningen av enheter som skyddas av antivirusprogram och användningen av program för att skydda användarnas och kundernas identitet.
  11. Tjänsteleverantören kommer aldrig att be användaren eller kunden att dela med sig av sitt lösenord.
  12. Efter registreringen kan användaren när som helst logga in på sitt konto och ändra de uppgifter som han eller hon har lämnat, med förbehållet att uppgifterna måste motsvara verkligheten och vara aktuella.
  13. Användaren och Kunden har rätt att när som helst avbryta sin användning av Webbplatsen genom att välja lämpligt alternativ i Användarpanelen ”radera konto”.
  14. Uppsägning från användningen av webbplatsen kan också ske genom att skicka en begäran om att radera ditt konto till den e-postadress [mail_firmy]
  15. Tjänsteleverantören ska radera kontot och alla data som lagras där omedelbart, senast inom 14 arbetsdagar efter att ha mottagit en begäran från användaren eller kunden.
  16. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att radera kontot utan samtycke från användaren eller kunden i följande fall:
    1. Användarens eller Kundens bristande efterlevnad av bestämmelserna i Villkoren,
    2. Användaren eller Kunden har lämnat felaktiga eller inaktuella uppgifter,
    3. Användarens eller Kundens användning av Webbplatsen på ett sätt som strider mot tillämplig lag, regler för social samexistens eller god moral.
  17. Innan ett konto raderas på grund av brott mot de allmänna villkoren ska tjänsteleverantören uppmana användaren respektive kunden att upphöra med överträdelsen genom att fastställa en 14-dagars kalenderperiod, varefter kontot ska raderas utan framgång.

§ 7. PRISER OCH BETALNING

  1. Alla priser som anges på Webbplatsen uttrycks i polska zloty (PLN) och är bruttopriser (inklusive moms).
  2. Priset för paket I är PLN 7,99 för 14 dagar. Tillgång till tjänsten efter 14 dagar debiteras automatiskt med 88,99 PLN per månad.
    Priset för paket II är 259,20 PLN för 1 år. Tillgång till tjänsten efter 1 år debiteras automatiskt med 259,20 PLN per år.
  3. Betalningar kan endast göras i PLN.
  4. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att ändra priserna på Webbplatsen. En prisändring får under inga omständigheter göras med avseende på en Kund som redan har lagt en Order för en Betald Tjänst.
  5. För varje Beställning utfärdar Tjänsteleverantören en elektronisk momsfaktura som görs tillgänglig för Kunden på [www_firmy] Fram till dess, om Användaren inte automatiskt har fått en faktura, ska han eller hon skriva till Tjänsteleverantören på följande adress [mail_firmy]
  6. Fram till dess, om Användaren inte automatiskt har fått en faktura, ska han eller hon skriva till Tjänsteleverantören på adressen [mail_firmy]
  7. Kunden ska betala priset till Tjänsteleverantörens bankkonto med hjälp av de elektroniska betalningsmetoder som finns tillgängliga på webbplatsen vid den aktuella tidpunkten.
  8. Betalningar kan göras med betalkort via Revolut-systemet som drivs av National Payment Integrator S.A., med säte i Poznań.
  9. Betalningar via betalkort som använder Revolut-systemet får endast göras av personer som är behöriga att använda det instrument på grundval av vilket betalningen görs, i synnerhet får betalkortet endast användas av dess behöriga innehavare. Fall av missbruk som upptäcks av tjänsteleverantören eller Revolut kommer att rapporteras till relevanta brottsbekämpande myndigheter.
  10. Tjänsteleverantören på Webbplatsen förser Kunderna med den relevanta länken för att göra betalning för Betaltjänsten.
  11. Uppgifterna från länken överförs automatiskt till banken eller inlösaren via Revolut-systemet.
  12. Efter att ha klickat på transaktionslänken på Webbplatsen omdirigeras kunden automatiskt till Revoluts onlinebetalningssida.
  13. Vid en betalning sparas kortuppgifterna automatiskt på kundkontot.

§ 8. VERKSTÄLLANDE AV ORDERN

  1. Den Användare som vill använda de Betaltjänster som finns tillgängliga på Webbplatsen registrerar sig på Webbplatsen, gör en Beställning via Formuläret och betalar avgiften med den tillgängliga betalningsmetoden.
  2. Användaren kan göra beställningar 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.
  3. Försäljningsavtalet ingås genom att Användaren gör en Beställning med hjälp av Formuläret.
  4. I formuläret anger användaren kundens uppgifter och väljer paket (I- eller II-paket),
  5. Efter att ha fyllt i formuläret väljer användaren knappen ”Gör betalning”
  6. Det är inte möjligt att göra en beställning utan att fylla i formuläret.
  7. Den betalda tjänsten är tillgänglig för Kunden så snart betalningen av priset har krediterats Tjänsteleverantörens bankkonto.

§ 9. ANNONS

  1. Kunden, som är konsument, har rätt att klaga på den Betaltjänst som Beställningen avsåg.
  2. Om den Betalda Tjänsten är felaktig kan Kunden, som är konsument, utöva sina rättigheter gentemot Säljaren enligt garantin. Säljaren är ansvarig gentemot kunden för varans bristande överensstämmelse med avtalet.
  3. Kunden, som är konsument, ska reklamera genom att skicka ett krav på en Betald Tjänst. För att påskynda handläggningen av reklamationen är det lämpligt att i reklamationen ange: ditt namn, datum för reklamationen, kvittots nummer, beskrivning och typ av fel, konsumentens begäran, kontaktuppgifter (telefon eller e-postadress).
  4. Klagomål ska skickas skriftligen till: [nazwa_firmy] eller via e-post till följande adress: [mail_firmy]
  5. Rättigheterna för Kunden som är en konsument regleras av bestämmelserna i lagen av den 30 maj 2014. om konsumenträttigheter och de relevanta bestämmelserna i lagen av den 23 april 1964. – Civil Code, som är tillämpliga på dessa villkor.
  6. Om Betaltjänsten har ett fel får Kunden, som är konsument:
    1. göra en deklaration med begäran om prisnedsättning, eller
    2. lämna en förklaring om frånträde av köpeavtalet
      om inte Säljaren omedelbart och utan onödig olägenhet för Kunden ersätter den felaktiga Betaltjänsten med en felfri eller avhjälper felet. Denna begränsning gäller inte om Betaltjänsten redan har ersatts eller reparerats av Säljaren eller om Säljaren inte har uppfyllt sin skyldighet att ersätta Betaltjänsten med en felfri sådan eller att avhjälpa felet.
  7. En kund som är konsument får inte frånträda köpeavtalet om felet i den betalda tjänsten är oväsentligt.
  8. En kund som är konsument får, istället för Säljarens föreslagna
    1. åtgärda felet, kräva att Betaltjänsten byts ut mot en felfri Betaltjänst, eller
    2. Istället för att byta ut den betalda tjänsten ska du begära att felet åtgärdas,
      om det inte är omöjligt eller skulle kräva orimliga kostnader att bringa Betaltjänsten i överensstämmelse med avtalet på det sätt som Kunden valt jämfört med det sätt som Säljaren föreslagit. Det reducerade priset skall stå i sådan proportion till priset enligt köpeavtalet som värdet av de Tjänster som skall betalas med felet står i proportion till deras värde utan felet.
  9. Om Kunden, som är konsument, frånträder köpeavtalet skall parterna ersätta varandra för utförda tjänster i enlighet med bestämmelserna i § 11. Arbetsordning.
  10. Tjänsten åtar sig att meddela Kunden som är konsument om datum och sätt på vilket klagomålet kommer att behandlas inom 14 arbetsdagar från inlämningsdatumet. All information om reklamationsförfarandet kommer att meddelas av Säljaren till Kunden som är en konsument på den adress och kontaktuppgifter som Kunden har angett i reklamationsansökan.
  11. Kostnaden för utbyte eller reparation av Betald Tjänst skall bäras av Säljaren.
  12. För Kund som inte är konsument gäller inte Säljarens garanti för fel i Betaltjänsterna.

§ 10. UPPSÄGNING AV AVTALET OM TILLHANDAHÅLLANDE AV ELEKTRONISKA TJÄNSTER

  1. Tjänsteleverantören eller den registrerade användaren får när som helst säga upp avtalet om tillhandahållande av elektroniska tjänster, under förutsättning att de rättigheter som den andra parten förvärvat före uppsägningen bevaras och under förutsättning att bestämmelserna i denna punkt följs.
  2. Den registrerade användaren säger upp avtalet om tillhandahållande av tjänster på elektronisk väg genom att skicka in en begäran om radering av sitt konto till tjänsteleverantörens e-postadress [mail_firmy] Avtalet sägs upp efter utgången av uppsägningstiden på 14 kalenderdagar.
  3. Avtalet om tillhandahållande av Betaltjänster ingås på obestämd tid, om inte annat anges i Beställningen. Om en Betald Tjänst beställs för en angiven tidsperiod ska den Betald Tjänsten automatiskt förlängas med ytterligare en period av samma längd, om inte Kunden uttrycker en förklaring om motsatsen minst 30 kalenderdagar innan den Betald Tjänsten upphör att gälla. Villkoren för den Avgiftsbelagda Tjänsten enligt vilka den kommer att fortsätta till följd av den automatiska förlängningen får dock inte vara mindre förmånliga än de som gäller för den ursprungliga Avgiftsbelagda Tjänsten och får i synnerhet inte medföra några ökade kostnader för Kunden som är en Konsument. Oberoende av detta har Kunden som är Konsument rätt att säga upp Avtalet efter den automatiska förlängningen av dess löptid genom att skicka en begäran till Tjänsteleverantörens e-postadress [mail_firmy] med en 14-dagars kalenderuppsägningstid, som träder i kraft vid utgången av avräkningsperioden.
  4. Om tjänsteleverantören vill säga upp avtalet om tillhandahållande av tjänster på elektronisk väg, kommer den att informera den registrerade användaren på den e-postadress som användaren angav under registreringen. Avtalet sägs upp efter en uppsägningstid på 14 kalenderdagar.
  5. I händelse av att avtalet om tillhandahållande av tjänster på elektronisk väg sägs upp i enlighet med punkt. 4 i denna punkt skulle medföra en nackdel för Kunden (förlust av tillgänglighet till Betaltjänsten) får Tjänsteleverantören välja en av två lösningar:
    1. får återbetala till Kunden det belopp som ska betalas för Betaltjänsten i förhållande till hur länge och i vilken omfattning den har använts; om sådan åtgärd inte skulle vara motiverad av omständigheterna ska återbetalning för Betaltjänsten ske i sin helhet;
    2. får, med Kundens samtycke, överföra den aktuella tillgången till Betaltjänsten från ett avvecklat Användarkonto till ett annat Användarkonto som finns kvar i Kundens organisation.
  6. Säljaren ska göra det elektroniska materialet tillgängligt för Kunden som är konsument omedelbart efter att Beställningen har gjorts, förutsatt att Användaren har gjort en uttrycklig förklaring om samtycke till att göra materialet tillgängligt innan ångerfristen löper ut och efter att Tjänsteleverantören har informerat Kunden om förlusten av ångerrätten i detta sammanhang (artikel 38(13) i lagen om konsumenträttigheter).
  7. Om kunden, som är en konsument, inte ger det samtycke som avses i punkt 1. 6 i denna punkt, får Tjänsteleverantören inte göra det beställda materialet tillgängligt för Kunden innan ångerfristen på 14 kalenderdagar har löpt ut. Under denna period har Kunden som är konsument rätt att frånträda avtalet inom 14 kalenderdagar från det att avtalet ingicks, utan att ange något skäl för sådant frånträde. Ett meddelande om frånträde och en modell för formulär för frånträde finns i slutet av dessa Allmänna villkor. I detta fall skall säljaren göra materialet tillgängligt för konsumentkunden först efter det att ångerfristen löpt ut.
  8. I händelse av tillbakadragande från detta avtal ska säljaren återbetala till kunden som är en konsument alla betalningar som mottagits

§ 11. ANSVAR

  1. Tjänsteleverantören ska vidta alla nödvändiga åtgärder för att säkerställa att användningen av webbplatsen är oavbruten, utan fel eller olägenheter för användarna
  2. Tjänsteleverantören förbehåller sig möjligheten till kortvariga avbrott i driften av Webbplatsen på grund av nödvändiga reparationer, underhåll och säkerhetskopiering. Om ovan nämnda aktiviteter inte beror på fel utan på planerade aktiviteter, åtar sig Tjänsteleverantören att så långt som möjligt informera Kunderna om detta och ange den förväntade varaktigheten för oförmågan att använda Webbplatsen
  3. En kund som på grund av brister från tjänsteleverantörens sida inte kan använda betaltjänsterna, ska rapportera detta till tjänsteleverantören via e-post till adressen [mail_firmy]. Tjänsteleverantören skall omedelbart vidta alla åtgärder för att återställa webbplatsens funktion.

§ 12. UPPHOVSRÄTT

  1. Webbplatsen är tjänsteleverantörens egendom. Alla varumärken, tjänstemärken och namn som nämns på webbplatsen ägs av tjänsteleverantören eller rätten att använda dem av tjänsteleverantören är resultatet av separata avtal med de auktoriserade enheterna. Webbplatsens text, grafik och IT-innehåll skyddas av upphovsrättslagen.
  2. Webbplatsen, liksom enskilda delar av webbplatsen, får inte ändras, kopieras, distribueras eller publiceras för kommersiella ändamål om inte tjänsteleverantören har gett sitt skriftliga förhandsgodkännande.
  3. Material och resurser som finns på webbplatsen i betaltjänsten, inklusive i synnerhet mallar, design, textstudier, får endast användas av den användare som har köpt tillgång till dem.
  4. Genom att köpa tillgång till Webbplatsen ger Tjänsteleverantören Kunden en licens att använda det material och de resurser som finns på Webbplatsen under en tidsperiod som är lämplig för den Betaltjänstvariant som Kunden valt. Licensen ger en enskild Användare, som är behörig att använda det Konto genom vilket tillgång till Kursen har köpts, rätt att använda det upphovsrättsskyddade materialet.

§ 13. ÄNDRINGAR AV FÖRORDNINGARNA

  1. Tjänsteleverantören får ändra dessa Allmänna Villkor. Ändringar kan göras, i synnerhet för att ta hänsyn till ändringar i lagstiftningen, ändringar i de funktioner som erbjuds via webbplatsen, införande eller tillbakadragande av tjänster på webbplatsen, klargörande av frågor som berör användare eller kunder.
  2. En ändring av bestämmelserna i Villkoren får inte leda till att Användaren eller Kunden förlorar förvärvade rättigheter om de har förvärvats på lagligt sätt.
  3. Alla Beställningar som accepterats av Tjänsten för fullgörande före datumet för ändring av Villkoren ska fullgöras på grundval av de Villkor som var i kraft vid tidpunkten för Beställningen, såvida inte bestämmelserna i den nya versionen av Villkoren är mer fördelaktiga.
  4. Tjänsteleverantören ska meddela Användare som har ett Konto om ändringen av Villkoren genom att skicka relevant information till de e-postadresser som de har angett. Tjänsteleverantören kommer att publicera den konsoliderade texten av de ändrade Villkoren på Webbplatsen.
  5. Om Kunden inte accepterar det nya innehållet i Villkoren, ska han/hon meddela Tjänsteleverantören inom 14 kalenderdagar från dagen för mottagandet av informationen om ändringen av Villkoren till adressen: [nazwa_firmy] Om ingen invändning görs inom 14 kalenderdagar från dagen för meddelandet ska detta i tveksamma fall anses utgöra godkännande av den nya versionen av Villkoren. Användarens inlämnande av en invändning ska anses vara en uppsägning av avtalet om tillhandahållande av elektroniska tjänster, för vilka bestämmelserna i § 10 para. 4 i rättegångsreglerna skall gälla i tillämpliga delar.
  6. Ändringar av Tjänstens form och karaktär, i synnerhet ändringar av den grafiska utformningen, tillägg av nya funktioner och liknande, ska inte utgöra en ändring av dessa Villkor, förutsatt att sådana ändringar inte strider mot bestämmelserna i dessa Villkor.

§ 14. ÄNDRINGAR AV FÖRORDNINGARNA

  1. Kunden har möjlighet att använda sig av klagomåls- och prövningsförfaranden utanför domstol. Reglerna för att få tillgång till dessa förfaranden finns tillgängliga i lokalerna eller på webbplatserna för de enheter som är behöriga att hantera tvister utanför domstol. Denna bestämmelse utgör inte en allmän överenskommelse från Tjänsteleverantörens sida att lösa alla tvister utanför domstol. Tjänsteleverantören fattar beslutet från fall till fall.
  2. Alla tvister mellan Tjänsteleverantören och Användaren eller Kunden omfattas av polsk lag och jurisdiktionen för polska allmänna domstolar.
  3. Om Användare eller Kunder använder modellavtal (allmänna villkor, regler och föreskrifter etc.), är bestämmelserna i dessa modellavtal undantagna. Om en Användare eller Kund använder en avtalsmodell (Köpvillkor, Allmänna köpvillkor etc.), vars tillämpning helt eller delvis inte kan uteslutas, och som i någon del syftar till att utesluta eller begränsa tillämpningen av dessa Villkor, ska sådan Användare eller Kund anses inte ha rätt att göra Beställningar via Webbplatsen, och eventuella gjorda Beställningar ska inte vara föremål för genomförande och, om de genomförs, ska de fullständiga kostnaderna för att slutföra Beställningen och returnera den till Tjänsteleverantören återbetalas till Tjänsteleverantören.