Kära användare,
Nedan presenterar vi information om hur, för vilka ändamål och i vilken utsträckning vi behandlar dina personuppgifter i samband med driften av [www_firmy] webbplats och dess enskilda funktioner.
VILKA ÄR VI?
Vårt företag
Administratören av dina personuppgifter är [nazwa_firmy], NIP PL8971871345, KRS 0000805955) (ägare av [www_firmy] webbplats).
Kontakta oss
Du kan kontakta oss för alla frågor som rör dina personuppgifter via e-post [mail_firmy] eller per brev på [nazwa_firmy] med anteckningen ”Mina personuppgifter”.
VARIFRÅN FÅR VI DINA PERSONUPPGIFTER?
Vi samlar i första hand in dina personuppgifter från dig. Du lämnar dina uppgifter till oss när du registrerar dig på vår webbplats ([www_firmy]) eller när du anmäler dig till ett nyhetsbrev. Ytterligare personuppgifter, t.ex. Vi får din registrerade kontorsadress eller ditt skatteregistreringsnummer från dig i samband med försäljning av publikationer, programvara eller utbildningar via vår webbplats. Vi får också dina uppgifter i samband med dina klagomål och som en del av din kontakt med oss via kundtjänstkontoret. Detaljerad information om omfattningen av de behandlade uppgifterna finns i avsnittet ”I vilken utsträckning behandlar vi dina personuppgifter”.
I VILKET SYFTE BEHANDLAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?
Köra en [www_firmy] tjänst
Vi behandlar dina personuppgifter för att säkerställa funktionaliteten på vår webbplats. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, att ge dig möjlighet att registrera dig på webbplatsen och möjligheten att välja att ta emot marknadsföringskommunikation från oss elektroniskt eller via telefon. Separat kan du kontakta oss löpande via webbplatsen för att ställa frågor till oss eller lämna in klagomål.
Skapa ett konto, hantera ditt konto och din profil, skapa ett CV.
Om du väljer att registrera dig på vår webbplats kommer dina uppgifter att användas för följande ändamål:
- skapa och hantera ett konto – detta inkluderar i synnerhet att få tillgång till verktyg som gör det möjligt för dig att skapa din profil, CV, kontakta dig samt göra det möjligt för dig att utöva de rättigheter som anges i villkoren för webbplatsen,
- skapa och hantera din profil – detta inkluderar i synnerhet insamling, inmatning och ändring av uppgifter om anställningshistorik, nya kurser eller utbildningar, uppdatering av färdigheter.
- skapa och redigera CV – detta inkluderar i synnerhet att ange dina uppgifter i ett redigerbart CV-formulär och registrera dem i ett CV-dokument, t.ex. i en pdf-fil, och göra det möjligt för dig att ladda ner en färdig CV-fil.
- Övervakning av betalningar – detta inkluderar i synnerhet mottagande av betalningar från dig och utfärdande av försäljningsdokument
Marknadsföring
Vi behandlar dina personuppgifter för våra marknadsföringsändamål, vilket i synnerhet innebär att marknadsföra vårt utbud av produkter och tjänster. Som en del av vår marknadsföring vill vi kunna presentera erbjudanden och kampanjer på vår webbplats som är skräddarsydda efter dina intressen. För detta ändamål utför vi profileringsaktiviteter,
som dock inte under några omständigheter kommer att påverka dina rättigheter eller friheter, eller på annat sätt påverka dig. Dessutom, om du ger ett separat samtycke till kommersiell kommunikation via e-post eller telefon, kommer vi att använda din e-postadress och ditt telefonnummer för att kommunicera det kommersiella erbjudandet av våra produkter.
I VILKEN UTSTRÄCKNING BEHANDLAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?
Vi behandlar dina uppgifter i följande omfattningar
- För- och efternamn
- Profilbild
- Födelsedatum och födelseort
- nationalitet
- Har du körkort
- Sex
- URL:en till din LinkedIn-profil
- Webbadress till en webbplats som du vill lägga till
- skolor, kurser, utbildningar, certifikat som du har genomfört
- Din yrkeserfarenhet, med angivande av anställningstid och arbetsgivarens namn
- färdigheter och kunskapsnivåer, t.ex. i främmande språk, drift eller mjukvaruutveckling
- Skatteidentifikationsnummer (NIP)
- E-postadress
- telefonnummer
- Faxnummer
- Transaktionshistorik (inklusive vad och när du köpte, använda rabattkoder, betalningsmetoder)
- Din bank och det bankkontonummer som du gjorde betalningen från
- information om hur du använder vår webbplats (om du godkänner cookies*)
- IP-nummer från vilket du kommunicerar med vår webbplats
- Information om den enhet du använder för att besöka vår webbplats, inklusive dess inställningar (t.ex. webbläsare, skärmupplösning)
- Historiken för din kommunikation med oss
- bankkonto, betalkort eller andra betalningsuppgifter
- Uppgifter från offentligt tillgängliga källor
- Information om källorna till dina uppgifter
- Dina klagomål
- ytterligare information om dig själv som du kan ha inkluderat i din e-postkorrespondens eller som du kan ha lämnat under ett telefonsamtal med vår representant
- samtycken som du har gett.
* Vad är cookies?
Det här är små textfiler som vanligtvis används på Internet och som lagras på din enhet. Du kan själv styra hanteringen av cookies med hjälp av dina webbläsarinställningar (möjligheten att ställa in godkännande eller blockering av cookies). Blockering av cookies kan leda till att du inte kan registrera/logga in på ditt konto på webbplatsen och/eller att du inte kan genomföra ett köp.
Typer av cookies:
- Grundläggande: Aktivera viktiga funktioner som att logga in, ställa in sekretessinställningar eller säkerställa säkerhet. Utan dem kommer webbplatsen på vår webbplats inte att fungera korrekt.
- Analytisk: de innehåller information om hur ofta en webbplats besöks och hur den används. De gör det möjligt för oss att förbättra webbplatsens innehåll och prestanda.
- Funktionell: Låter dig komma ihåg icke-nödvändig information, såsom din inloggningsinformation, språkinställningar eller geografisk region. De gör det möjligt för oss att erbjuda dig en mer personlig miljö där du kan skapa och förfina ditt CV.
- Reklam: de gör det möjligt för oss att visa annonser som är skräddarsydda för användaren av vår webbplats.
Vi använder cookies för följande ändamål:
- Inloggningsstöd – verifiering av anslutningen mellan användaren och vår server. Butiken lagrar inte information som identifierar enskilda användare i cookies, utan endast anslutningsdata,
- presentation av innehåll – skydd mot att visa samma innehåll för användaren igen,
- formulärhantering – skydda webbplatsen mot robotar (datorprogram som används för att automatiskt undersöka innehållet på webbplatsen),
- presentera profilerade erbjudanden,
- Statistik – bygga anonym statistik över besök på vår webbplats.
Detaljer om hur vi använder cookies finns i vår cookiepolicy
PÅ VILKEN RÄTTSLIG GRUND BEHANDLAR VI DINA UPPGIFTER?
Den rättsliga grunden för behandlingen av dina uppgifter beror på i vilket syfte vi behandlar dem. Ändå:
- Dina personuppgifter som tillhandahålls i syfte att registrera dig på den [www_firmy] vi behandlar för att fullgöra avtalet om tillhandahållande av elektroniska tjänster;
- Om du har gett ditt separata samtycke kommer vi att behandla dina personuppgifter för marknadsföringskommunikation via e-post eller telefon.
- Vi behandlar dina personuppgifter som du tillhandahåller i samband med skapandet och hanteringen av din profil, skapandet och redigeringen av ditt CV på vår webbplats för att uppfylla avtalet om tillhandahållande av elektroniska tjänster och sedan även för att göra det möjligt för dig att utöva de rättigheter som beviljas enligt villkoren för webbplatsen;
- uppgifter om din användning av webbplatsen, som vi får genom den så kallade Vi behandlar cookies på grundval av ditt samtycke, uttryckt i enlighet med art. Artikel 173 i telekommunikationslagen.
- I den mån vi vill be dig om din åsikt om en viss produkt eller tjänst – kommer vi att behandla dina uppgifter i detta avseende med hänvisning till den så kallade den personuppgiftsansvariges berättigade intresse av att kontinuerligt förbättra våra tjänster och produkterbjudanden;
- Om du kontaktar oss för att ställa en fråga om hur vi driver webbplatsen, hur vi utför vissa aktiviteter, samlar vi in dina frågor och relaterade uppgifter och ger svar på grundval av vårt legitima intresse av att ge våra kunder och användare fullständig information och ge dem en positiv upplevelse av vår webbplats;
- Vi behandlar även alla dina uppgifter som vi har som personuppgiftsansvarig för marknadsföringsändamål med hänvisning till den så kallade den personuppgiftsansvariges berättigade intresse. Marknadsföringsändamål inkluderar, men är inte begränsade till, att presentera erbjudanden och kampanjer till dig till den e-postadress du har angett eller via telefonkontakt som vi tror kan vara av intresse för dig, samt annan information som marknadsför produkterna från vårt förlag och erbjudandet på vår webbplats.
HUR LÄNGE BEHANDLAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?
Hur länge vi behandlar dina personuppgifter beror på ändamålet med behandlingen. Och så i enlighet därmed:
- registrering på vår webbplats – under den period du är registrerad – tills du avregistrerar dig från webbplatsen; Efter denna period kommer vi att behandla dina uppgifter för ändamål som rör ansvarsskyldigheten för vår verksamhet, vilket vi är skyldiga att göra enligt bestämmelserna om skydd av personuppgifter och under preskriptionstiden för dina anspråk, men inte längre än 6 år;
- samtycke till att ta emot marknadsföringskommunikation via elektronisk kommunikation eller telefon – tills du återkallar detta samtycke; Efter denna period kommer vi att behandla dina uppgifter för ändamål som rör ansvarsskyldigheten för vår verksamhet, vilket vi är skyldiga att göra enligt bestämmelserna om skydd av personuppgifter och under preskriptionstiden för dina anspråk, men inte längre än 6 år;
- skapa ett konto, hantera ett konto, skapa ett CV – under kontraktets löptid; Efter denna period kommer vi att behandla dina uppgifter för ändamål som rör ansvarsskyldigheten för vår verksamhet, vilket vi är skyldiga att göra enligt bestämmelserna om skydd av personuppgifter och under preskriptionstiden för dina anspråk, men inte längre än 6 år;
- erhållna uppgifter om hur du använder våra tjänster (via cookies) och uppgifter som behandlas i vår marknadsföringsdatabas – under hela den tid du är kund hos oss och senare under en period om 5 år från det att du upphörde att vara kund hos oss (du slutade använda de tjänster vi tillhandahåller och inte gjorde inköp i våra butiker).
VEM ÄR MOTTAGARE AV DINA PERSONUPPGIFTER?
Vi vidarebefordrar endast dina uppgifter om det är nödvändigt för att utföra de tjänster du beställer. Vi säljer inte dina uppgifter, vi delar inte dina uppgifter kommersiellt med tredje part.
När det gäller betalningstransaktioner, i samband med beställningar som behandlas av dig, görs dina personuppgifter som är nödvändiga för att slutföra betalningen tillgängliga för mellanhanden vid genomförandet av betalningen, dvs. Betalningssystem Revolut. (tredje part).
HUR BEHANDLAR VI PERSONUPPGIFTER?
Vi behandlar personuppgifter i enlighet med tillämplig lag, särskilt i enlighet med bestämmelserna i personuppgiftslagen och i enlighet med dataskyddsförordningen.
Vi är medvetna om följande principer som vägleder oss när vi behandlar dina personuppgifter:
- Tillräcklighetsregel – Vi behandlar endast de uppgifter som är nödvändiga för att uppnå det relevanta syftet med behandlingen; För varje process genomförde vi en analys av hur denna regel uppfylldes.
- Transparensregel – Du bör ha full kunskap om vad som händer med dina data. Detta dokument, där vi försöker ge dig fullständig information om reglerna för behandling av dina personuppgifter av oss, är en manifestation av det.
- Regel för noggrannhet – Vi strävar efter att hålla dina personuppgifter i våra system uppdaterade och korrekta. Om du anser att vi inte har uppdaterat dina personuppgifter på något område eller att de är felaktiga, vänligen kontakta oss på [mail_firmy].
- Integritet och konfidentialitetsregel – Vi vidtar nödvändiga åtgärder för att skydda sekretessen och integriteten för dina personuppgifter. Vi förbättrar dem ständigt, tillsammans med den föränderliga miljön och den tekniska utvecklingen. Skyddsåtgärder inkluderar fysiska och tekniska åtgärder för att begränsa åtkomsten till dina uppgifter, samt lämpliga skyddsåtgärder mot förlust av dina uppgifter.
- Ansvarsregel – Vi vill kunna redogöra för var och en av våra åtgärder på dina personuppgifter, så att vi i händelse av din förfrågan kan ge dig fullständig och tillförlitlig information om vilka åtgärder vi har utfört på dina uppgifter.
- Regel för omfångsminimering – Vi har verifierat omfattningen av de erhållna uppgifterna, omfattningen av behandlingen och mängden uppgifter som behandlas när det gäller lämplighet för ändamålen med behandlingen. Vi granskar regelbundet mängden uppgifter som behandlas och omfattningen av behandlingen, minst en gång om året.
VILKA SAMTYCKEN SAMLAR VI IN?
Som en del av vår dagliga praxis samlar vi in följande samtycken från användare av vår webbplats och från våra kunder:
- samtycke till att kommunicera med dig via e-post eller telefon i marknadsföringssyfte – detta inkluderar att informera dig om nya produkter, våra erbjudanden, rabatter, reklamkampanjer. Du kan ge detta samtycke när du skapar ett konto på webbplatsen genom att fylla i registreringsformuläret som finns på [www_firmy];
- samtycker till att dela dina uppgifter med våra partners om du uttrycker intresse för deras erbjudande eller ömsesidiga samarbete.
Samtycket är frivilligt och vi gör inte möjligheten att använda webbplatsen eller köpa produkter eller tjänster beroende av ditt samtycke.
Om du har gett ditt samtycke har du rätt att när som helst återkalla det genom att skriva ett e-postmeddelande till [mail_firmy] eller per post till [nazwa_firmy] med anteckningen ”Personuppgifter”.
Observera att det kan ta en viss tid efter att du återkallat ditt samtycke innan din ansökan accepteras i systemet och alla databaser synkroniseras. Vi kommer att sträva efter att se till att dessa åtgärder vidtas utan onödigt dröjsmål, men det får under inga omständigheter ta längre tid än en månad.
Observera att återkallandet av samtycket inte påverkar lagligheten av behandlingen baserat på samtycket innan det återkallas.
VILKA ÄR DINA RÄTTIGHETER?
Dataskyddslagstiftningen ger dig ett antal rättigheter som du kan utöva när som helst. Så länge du inte missbrukar dessa rättigheter (t.ex. omotiverade dagliga förfrågningar om information) kommer utövandet av dem att vara gratis för dig och bör vara lätt att genomföra.
Dina rättigheter inkluderar:
- Rätten att få tillgång till dina personuppgifter – Denna rättighet innebär att du kan be oss att exportera den information vi har om dig från våra databaser och skicka den till dig i ett av de vanligaste formaten (np. XLSX, DOCX, CSV, etc.). CSV-formatet används ofta och gör det möjligt att läsa informationen i olika program (maskinläsbart).
- Rätt till rättelse – Om du blir medveten om att de uppgifter vi behandlar är felaktiga har du rätt att be oss att korrigera dem och vi kommer att vara skyldiga att göra det. I detta fall har vi rätt att be dig att tillhandahålla något dokument eller annat bevis på ändringen av uppgifterna.
- Rätt till begränsning av behandling – Om du, trots att vi följer den regel om adekvat skyddsnivå som beskrivs i avsnittet ”Hur vi behandlar personuppgifter”, anser att vi behandlar för mycket av dina personuppgifter för en viss process, har du rätt att begära att vi begränsar denna behandlingsomfattning. Såvida inte din begäran strider mot de krav som ställs på oss enligt tillämplig lag, eller om den inte är nödvändig för att fullgöra avtalet, kommer vi att uppfylla din begäran.
- Rätt att begära radering – Denna rättighet, även känd som rätten att bli bortglömd, innebär din rätt att begära att vi raderar all information som innehåller dina personuppgifter från våra databassystem och från våra register. Observera att vi inte kommer att kunna göra det om vi enligt lag är skyldiga att behandla dina uppgifter (t.ex. transaktionsdokument för skatteändamål, garantiskyldighet, skyldighet att säkerställa ansvarsskyldighet för våra handlingar). I vilket fall som helst kommer vi dock att radera dina personuppgifter i största möjliga utsträckning och, om detta inte är möjligt, kommer vi att se till att de är pseudonymiserade (vilket innebär att det inte är möjligt att identifiera den registrerade utan lämplig länknyckel), så att dina uppgifter, som vi måste behålla i enlighet med tillämplig lag, endast kommer att vara tillgängliga för en mycket begränsad krets av människor inom vår organisation.
- Rätt till dataportabilitet till en annan personuppgiftsansvarig – I enlighet med dataskyddsförordningen kan du be oss att exportera de uppgifter som du har lämnat till oss under alla våra kontakter och hela samarbetet till en separat fil för vidare överföring till en annan personuppgiftsansvarig.
Du kan utöva de rättigheter som nämns ovan genom att kontakta oss på e-postadressen [mail_firmy] eller genom att skriva till adressen [nazwa_firmy], med anteckningen ”Personuppgifter”.
Du kan också använda dessa uppgifter om en åtgärd eller situation som du stöter på väcker dina farhågor, oavsett om det är i enlighet med bestämmelserna eller om det inte kränker dina rättigheter eller friheter. I det här fallet kommer vi att svara på dina frågor och funderingar och ta itu med problemet omedelbart.
Om du, när du utövar dina rättigheter, gör en begäran till oss kommer vi att följa begäran eller vägra att uppfylla den omedelbart, men senast inom en månad efter att vi mottagit den. Om vi, på grund av komplexiteten i din begäran eller antalet förfrågningar, inte kan uppfylla din begäran inom en månad,
Vi kommer att träffa dem inom de närmaste två månaderna. Du kommer att informeras i förväg om den planerade förlängningen av tidsfristen. Om du anser att vi på något sätt har brutit mot reglerna för behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna in ett klagomål direkt till tillsynsmyndigheten (från och med den 25 maj 2018 är det ordföranden för byrån för skydd av personuppgifter). Som en del av utövandet av denna rättighet bör du ge en fullständig beskrivning av situationen och ange vilken åtgärd du anser kränka dina rättigheter eller friheter. Klagomålet ska lämnas direkt till tillsynsmyndigheten.
VAD ÄR RÄTTEN ATT GÖRA INVÄNDNINGAR?
Separat vill vi informera dig om att du också har rätt till den så kallade invända mot behandlingen av dina personuppgifter.
Du har rätt att invända om du inte vill att vi behandlar dina personuppgifter för ett specifikt ändamål (t.ex. för marknadsföringsändamål). I det här fallet kommer vi att fortsätta att behandla dina uppgifter för andra ändamål (för andra ändamål), men inte för det ändamål som du invände mot. Du kan skicka in din rätt att göra invändningar via e-post [mail_firmy] eller genom att skriva till [nazwa_firmy], med anteckningen ”Personuppgifter”.